sunnuntai 18. marraskuuta 2012

"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." Ilm. 22:13




















Wilhelm Busch kirjoittaa kirjassaan Kunnes päivä valkenee:

"Kaikki tässä maailmassa on kuoleman lain alaista. Kuningaskuntia ja maailmanvaltoja syntyy ja häviää. Maailmankatsomukset heräävät, vallitsevat mieliä aikansa ja — häviävät. Ihmiset syntyvät, kukoistavat niin kuin kukkanen kedolla  ja   — häviävät. Ihmisten keksimiä uskontojakin syntyy ja — häviää.

Vain Yhden on Jumala vapauttanut tästä syntymisen ja häviämisen laista. Vain Yksi on voittanut kuoleman ja voi sanoa itsestään: "Minä olen viimeinen!"Hän on Jeesus, elävän Jumalan Poika, meidän Vapahtajamme.

Hänen valtaistuimensa pysyy iankaikkisesti, koska Jumala on sanonut hänestä: "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni."

Millaisia hyökkäyksiä ovatkaan maailman ja helvetin vallat tehneet Jeesuksen valtaistuinta vastaan! Kuinka monet ovatkaan Kaifaan ajoista lähtien varustautuneet kukistamaan häntä.

Eräässä bolsevistien sanomalehdessä oli aikoinaan julistus: "Olemme panneet maalliset kuninkaat viralta. Nyt on taivaallisten vuoro!" Vieressä oli piirros. Maassa lojui särjettyjä valtaistuimia ja murskattuja kruunuja. Tikapuita myöten nousi taivasta kohti mies, joka oli menossa murskaamaan Kristuksen valtaistuinta suurella moukarilla.

Hullu yritys! Kun tämä maailma hajoaa pirstaleiksi, seisoo taivaaseen korotettu Herra raunioilla. Hän on viimeinen. Hän on voittamaton. Hänessä on pelastuksemme iankaikkinen perusta!

 
Luovalla sanallas valaisit maailmas
yön usvaisen.
Vaan jälleen ynseä maa on ja hämärä.
Taas sanaa lähetä
ja koitto sen.

Ei vaihteen varjoa sun luonas, Jumala,
sä ikuinen.
Ylitse maailman kansojen pauhinan
suo loistaa sanomana
jo Kristuksen.
"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti