maanantai 26. marraskuuta 2012

Elisestä Taivaan ja maan väliltä-lähetyksestä mieleen jäänyttä:

Antisemitismi ja demoninen viha juutalaisia vastaan on jälleen voimakkaassa kasvussa länsimaissa ja juutalaiset ovat joutumassa yhä suuremman ahdingon alle. Tälle vihalle ei ole järkiperusteita, siksi sitä vastaan ei voi järjen asein taistellakaan, koska tämä viha on lähtöisin pimeyden henkivalloista. Nyt tulee siunata niitä, jotka kokoavat juutalaisia Israeliin, sillä Jumala tahtoo oman kansansa kotiin Israeliin ja vain siellä he ovat turvassa.


Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan. Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä- Jes 43:5,6

Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: ‘Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta’, vaan: ‘Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut’. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.


Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista. 

 Jer 16: 14-16

Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
 
Hesekiel 34:13 

Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.

Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.

Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
1. Moos 28:13-15

Reijo Telaranta kirjoittaa:

"Henkivalloissa käydään edelleen kiivaita taisteluja, jotka heijastuvat sekä maallisen Israelin että seurakunnan elämään. Lähi-idässä (Israelissa) käydään syvimmiltään hengellistä sodankäyntiä. Sitä kestää niin kauan kunnes Raamatun ilmoittama Jaakobin ahdistus on niin tuskallinen, että Israelia kohdannut paatumus väistyy, peite, joka estää heitä näkemästä Kristusta Messiaanaan, otetaan pois. Jeesus itse profetoi ja sanoo kansalleen, että te ette näe minua ennekuin te sanotte: ”Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä”.

Jotta tämä kaikki voisi tapahtua, Israelin valtion on oltava paikoillaan valitun kansan (juutalaiset) asuttamana. Viikunapuun ihme (Israelin valtio) on kaikkien nähtävänä ja tästä syystä Jeesuksen toinen tuleminen on mahdollista milloin hyvänsä. Hän Messias, Kristus, Jeesus palaa maan päälle ja asettaa rauhan valtakuntansa. Israel saa armon asettua alkuperäiseen asemaansa ja suorittaa sille annetun, kesken jääneen tehtäväänsä."

Ja vielä mieleenjäänyttä: Oppia käsittämään Jumalan salaisuus Israelin kohdalla…



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti